ЗНО



Кілька порад про те як підготуватись до ЗНО з математики
1. Відновлюємо та структуруємо знання
До тестування залишилось кілька днів, і учням треба себе мобілізувати. Майбутнім абітурієнтам слід пам’ятати, що в будь-якому тестуванні ЗНО, зокрема і з математики — 80% завдань є простими завданнями на один-два кроки. Треба грамотно організувати час на систематизацію знань. Якщо ваші знання будуть розсортовані по поличках, під час тестування вам буде легко ними скористатись. Для цього рекомендую повторити те, що учні вивчали в попередні роки.

Скористайтесь наступними експрес-збірниками для повторення: «Математика. Комплексна підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання», автори Є.П. Нелін, О.М. Роганін та «Повний курс математики в тестах», автори Захарійченко Л. І. , Школьний О.В.
2. Пробні ЗНО: оцінюємо можливості і формуємо правильну тактику
Спробуйте написати пробне ЗНО. Встановіть таймер та замірте, скільки часу йде на кожен з видів завдань — з відкритими та закритими формами відповідей. Тільки так учень виробить правильну особисту стратегію написання роботи. Спершу розв’язуємо легкі завдання окремо, а потім, якщо залишається час — розв’язуємо їх повторно, незважаючи на попереднє розв’язання. Якщо відповіді співпадають — помилки в обчисленнях нема.
Якщо дитина ретельно готувалась до ЗНО протягом року, перше пробне тестування треба написати до Нового року, друге — в березні і ще одне — ближче до головного іспиту. Якщо дитина частіше пробуватиме проходити тест в онлайн-режимі вдома — це ще краще. Учень здобуває досвід, з’являється впевненість у власних силах.
3. Уважно перечитуємо умови перед тим, як відповісти
Доведено, що більшість помилок діти допускають, коли виконують арифметичні обчислення, або неправильно читають умови завдання. Тому вдумайтесь у суть завдання, кілька разів перечитайте його умову перед тим, як відповідати.
4. Немає репетитора? Готуємося з однокласниками
Якщо дитина не готувалась до ЗНО з математики з репетитором, порекомендуйте дитині створити з однокласниками «гурток математиків», в якому діти разом розв’язуватимуть задачі, будуть ділитись відповідями та пояснювати один одному складні моменти. В колективі матеріал буде засвоюватись легше, якість знань школярів покращується — можу стверджувати це на прикладі власних учнів. Тут діє принцип: “Пояснив завдання однокласнику – сам краще засвоїв”.
Для зборів «математичного гуртка» можна використовувати великі 20-хвилинні перерви. Вчитель має допомогти організувати зустріч гуртка після уроків та брати в ньому активну участь — відповідати на питання, працювати з дітьми разом.
5. Для концентрації уваги — паузи на 3-5 хвилин під час тестування
Безпосередньо під час ЗНО рекомендую дітям дотримуватись часових рамок, у яких вони звикли працювати. Урок триває 45 хвилин, тому я раджу під час ЗНО працювати хвилин 30, а потім трохи розслабитись, зробити паузу на 3-5 хвилин. Після цього — знов сконцентруватись і розпочати роботу з наступним блоком завдань. Це допоможе кращій концентрації уваги.
Також рекомендую учням не зупинятись довго над одним завданням. Якщо не можеш щось розв’язати — перейди до інших і повернись до нього, якщо залишиться час. Коли дитина втрачає час, «автоматом» починає хвилюватись і панікувати, відповідно результат краще не стане.
6. Намагаємось не допускати типових помилок
Лідери серед типових помилок школярів під час тесту з математики — учень не дочитав умову задачі або неправильно її зрозумів. Помилки в обчисленнях: особливо, коли працюють з від’ємними значеннями і десь не доставили «мінус». Помилка, коли учень не врахував область допустимих значень при розв’язанні рівнянь, систем рівнянь, нерівностей і відповідно — не зумів відкинути один із розв’язків, який не задовольняє область допустимих значень. Найбільш неприємні помилки — школярі некоректно переносять відповіді до бланку. Тому треба бути максимально сконцентрованим.
7. Використовуємо хитрощі
Як правило, у задачах, пов’язаних з тригонометрією чи геометрією, використовуються кути, градусна міра яких 30, 45, 60, 90, 120, 135 та 150 градусів.
При роботі з тестовими завданнями з вибором однієї правильної відповіді буває доцільно не розв’язувати завдання, а обирати правильну відповідь із запропонованих. Для цього можна підставити варіанти відповідей в умову тесту й обрати той, який задовольняє умову.
Можна, не розв’язуючи рівняння, а підставляючи варіанти відповідей у дане рівняння, знайти число, яке є його коренем.
Коли діти працюють з відкритими формами відповідей у першій частині тесту, — там є запитання, у яких 2-3 відповіді є неможливими. Тому можна не розв’язувати завдання, а обирати з наданих варіантів найбільш вірогідний. Можна підставити корінь з рівняння, число з проміжку і обрати правильну відповідь, не розв’язуючи нерівність або рівняння.
Велика проблема для дітей — третя частина тесту, яка є достатньо складною. Ті школярі, які ніколи не займалися завданнями з параметрами, не зможуть зробити останнє завдання, і навіть не будуть за нього братися. Але перше завдання третьої частини — алгебраїчне і є абсолютно доступним. Його може зробити кожен учень, який готується до ЗНО з математики, бо потребує тільки базових знань.
8. Зубримо формули
Без знання формул учень не здасть ЗНО якісно. Своїх учнів я вчу не зубрити формули, а розуміти й уміти виводити. Для легшого запам’ятовування, раджу дітям створювати власну папку-довідник із формулами. Записуючи, а потім постійно використовуючи формули, краще їх запам’ятаєте. Останній день перед тестуванням присвятіть повторенню формул із довідничка. Обов’язково знати:
— формули для знаходження площ геометричних фігур
— формули скороченого множення
— формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних фігур та різностороннього трикутника
— властивість степеню з від’ємним показником
— теореми Піфагора, Фалеса, синусів та косинусів
— наслідок з теореми синусів

Розрахунок балів ЗНО з математики

Розрахунок балів ЗНО з математики: різні схеми підрахунку балів ЗНО в 4 типах завдань

Цього року математика стане одним із найпопулярніших предметів на сесії ЗНО. По-перше, іспит для шкільного атестату – ДПА – з математики складатимуть під час сесії ЗНО: випускник має обрати математику або історію України. По-друге, про технічні спеціальності мріють все більше старшокласників, і без високого балу ЗНО тут не обійтися. Які ж типи завдань будуть у тестовому зошиті на ЗНО і скільки балів за них можна отримати?
Загалом у тесті ЗНО з математики 33 завдання, які треба виконати за 180 хвилин. Типів завдань буде 4: з єдиною правильною відповіддю, на встановлення «логічних пар», завдання з короткою і розгорнутою відповіддю. Кожне з них оцінюється різною кількістю балів.
Як порахувати бали ЗНО з математики?


ЗАВДАННЯ 1–20
Це завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного із завдань наведено 5 варіантів відповідей, і лише одна з них правильна. Щоб виконати завдання, треба позначити одну правильну відповідь у бланку А.
За нього нараховують 0 або 1 бал: 1 – якщо вказано правильну відповідь, 0 – якщо неправильну, або вказано більше однієї відповіді, або відповідь узагалі не надано.
ЗАВДАННЯ 21-24
Завдання на встановлення відповідності («логічні пари»). У двох колонках наведено інформацію, яку позначено цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Треба встановити відповідність між цифрою і буквою, тобто – утворити «логічні пари». У бланку відповідей А слід зробити позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д).
Оцінюють у 0-4 бали: по 1 бал за кожну правильно встановлену «логічну пару», 0 балів – якщо не жодного разу не вказано правильну відповідність або взагалі немає відповіді на завдання.
ЗАВДАННЯ 25-30
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Відповідь на нього записують до бланка А. Вона буде у формі числового результату в тих одиницях величини, які вказані в умові завдання.
Завдання 25 і 26 складаються з двох частин, відповідь до кожної з яких оцінюється в 0 або 1 бал. Якщо зазначено обидві неправильні відповіді або відповіді на завдання не надано, учасник одержує 0 балів. Якщо обидві частини зроблені правильно, учасник отримує максимальний бал – 2.
Завдання 27-30 оцінюють в 0-2 бали: 2 – якщо надано правильну відповідь, 0 – якщо надано неправильну відповідь або її взагалі немає.
ЗАВДАННЯ 31-33
Це завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Відповіді на них записують до бланка Б і нараховують за них бали залежно від повноти розв’язання й правильності відповіді. Розв’язання має бути математично грамотним і повним, а методи і форми запису відповіді можуть різнитися. Якщо методів вирішення кілька, достатньо вказати один.
Завдання 31 – алгебра і початки аналізу. 0-4 бали
4 Отримано правильну відповідь. Обґрунтовано всі ключові моменти розв’язування.
3 Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів розв’язування обґрунтовано недостатньо, можливі 1–2 негрубі помилки або описки в обчисленнях, перетвореннях, що не впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною.
2 Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо або не обґрунтовано. Можливі 1–2 помилки в обчисленнях або перетвореннях, що впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною (розв’язана правильно лише частина завдання).
1 У правильній послідовності ходу розв’язування немає певних етапів розв’язування. Ключові моменти не обґрунтовано. Отримана відповідь неправильна або завдання розв’язане не повністю.
0 Учасник не приступив до розв’язування завдання або його записи не відповідають зазначеним вище критеріям.
32 – геометрія. 0-4 бали
4 Отримано правильну відповідь. Обґрунтовано всі ключові моменти розв’язування та зазначено всі необхідні для доведення теореми, аксіоми тощо. Наведено рисунок, який відповідає розв’язанню завдання.
3 Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів розв’язування обґрунтовано недостатньо, можливі 1–2 негрубі помилки або описки в обчисленнях, перетвореннях, що не впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною
2 Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо або не обґрунтовано. Рисунка немає, можливі 1-2 помилки в обчисленнях або перетвореннях, що впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною (розв’язана правильно лише частина завдання).
1 У правильній послідовності ходу розв’язування немає деяких етапів розв’язування. Ключові моменти не обґрунтовано. Отримана відповідь неправильна або завдання розв’язане не повністю.
0 Учасник не приступив до розв’язування завдання або його записи не відповідають зазначеним вище критеріям.
33 – алгебра і початки аналізу. 0-6 балів
6 Отримано правильну відповідь. Обґрунтовано всі ключові моменти розв’язування.
5 Отримано правильну відповідь. Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо. Можливі описки в обчисленнях або перетвореннях, що не впливають на правильність відповіді.
4 Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів розв’язування можуть бути обґрунтовані недостатньо. Можливі 1-2 негрубі помилки або описки в обчисленнях, перетвореннях, що не впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною.
3 Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо. Можливі 1–2 помилки або описки в обчисленнях або перетвореннях, що незначно впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною (розв’язана правильно лише частина завдання).
2 У правильній послідовності ходу розв’язування немає деяких етапів. Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Можливі помилки в обчисленнях або перетвореннях, що впливають на подальший хід розв’язування. Отримана відповідь може бути неповною або неправильною.
1 У послідовності ходу розв’язування наявні лише деякі етапи розв’язування. Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Отримана відповідь неправильна або завдання розв’язане не повністю.
0 Учасник не приступив до розв’язування завдання або приступив до його розв’язування, але його записи не відповідають зазначеним вище критеріям.
Завдання, на яке надано правильну відповідь, але розв’язання не наведено, оцінюється в 0 балів. Завдання, розв’язання якого не відповідає умові, також оцінюється в 0 балів.
ПЕРЕВЕДЕННЯ БАЛІВ ЗНО
Максимально за весь тест ЗНО з української мови та літератури можна набрати 62 бали. Завдання 1-28, 31, 32 буде зараховано як ДПА. Після тестування учасник дізнається правильні відповіді, зможе підсумувати бали за них та підрахувати свій тестовий бал. Оцінка ДПА подається у шкалі 1-12. Щоб дізнатися, яка оцінка відповідає отриманому тестовому балу, слід зачекати. Для цього мають бути перевірені всі роботи і внесені в базу всі тестові бали за них. Тоді за рейтинговою системою формується таблиця відповідності тестового балу й оцінки в 12-бальній шкалі.
А для сертифікату ЗНО, який подають під час вступу, оцінка має бути за шкалою 100-200 балів. Переведення цієї оцінки теж відбувається після отримання всіх результатів за принципом рангування кожного тестового балу. Після цього на сайті УЦОЯО оприлюднюють таблицю переведення балів.


Немає коментарів:

Дописати коментар